New - СШ 2 г.Каменца
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

New

 

ПАМЯЦЬ АБ абранай ПРАФЕСІІ

Выбар прафесіі - складаны і адказны крок у вашым жыцці. Я не прадстаўляю выбар будучай прафесіі. Скарыстайцеся інфармацыяй прафесіяналаў. Прафесію трэба выбіраць абдумана, улічваючы свае здольнасці, унутраныя перакананні (адкуль ідуць толькі неабыякавыя людзі), рэальныя магчымасці, узважваючы ўсе «за» і «супраць».

З ГЭТАЙ МЭТАЙ:

Даведайцеся больш пра сябе:

  • зразумець іх інтарэсы (што вас цікавіць узровень захапленняў, і што можа стаць прафесіяй), схільнасці, асаблівасці іх характару і фізічныя здольнасці.
  • Падумайце, якія ў вас моцныя і слабыя бакі, асноўныя і другарадныя якасці.
  • Знаёмцеся з прафесіямі, якія адпавядаюць вашым інтарэсам і здольнасцям. Чытайце больш кніг, артыкулаў, часопісаў.

Назваць загадзя абраную прафесію або групу сумежных прафесій.

  • Пагутарыце з прадстаўнікамі выбраных прафесій, паспрабуйце наведаць працоўнае месца гэтых спецыялістаў, пазнаёміцца ​​з характарам і ўмовамі працы. Падумайце, як і калі можна паспрабаваць свае сілы такім практычным спосабам і дзейнічаць!
  • Пазнаёмцеся з навучальнымі ўстановамі, дзе можна атрымаць абраную прафесію.
  • Параўноўваючы свае асабістыя якасці і магчымасці з характарам той прафесіі, якую вы выбралі.
  • Прыміце рашэнне, не здавайцеся перад цяжкасцямі. Будзьце настойлівыя ў дасягненні пастаўленых мэтаў.

 

АСАБІСТЫ ПРАФЕСІЙНЫ ПЛАН ПАРТЫІ

1. Галоўная мэта (што я буду рабіць, як я дасягнута ідэальнага для жыцця і дзейнасці).

2. Ланцужок бліжэйшых і больш аддаленых канкрэтных мэт (чаму і дзе навучыцца, перспектывы развіцця майстэрства).

3. Шляхі і сродкі дасягнення жаданых мэт (гутаркі з людзьмі, тэсціраванне, самаадукацыя, выступленне ва ўстанове адукацыі, навучальныя курсы).

4. Знешнія ўмовы дасягнення мэтаў (цяжкасці, магчымыя перашкоды, магчымыя супярэчнасці тых ці іншых людзей).

5. Унутраныя ўмовы (іх магчымасці: стан здароўя, здольнасць да тэарэтычнай або практычнай падрыхтоўкі, настойлівасць, цягавітасць, асабістыя якасці, неабходныя для працы па гэтай спецыяльнасці).

6. Рэзервовыя варыянты мэт і шляхоў іх дасягнення з нагоды ўзнікнення непераадольных перашкод для рэалізацыі асноўнага варыянту.

 

ХАРАКТАРЫКІ ПРАФФІЙНАЙ ПЛАНЫ:

  • рашучасць, выразнасць плана (калі асоба пазначае адну прафесію і адпаведны тып навучальнай установы);
  • поўны план (калі вывучаюцца ўсе неабходныя фактары выбару прафесіі: накіраванасць інтарэсаў, схільнасці, здольнасці, стан здароўя, узровень адукацыі і інш.);
  • настойлівасць задуманага (у часе, як упэўненасць у правільнасці выбару і настойлівасць у імкненні да яго існавання);
  • рэалістычнасць задумы (як апора рэальных сацыяльна-псіхалагічных магчымасцей рэалізацыі свайго выбару);
  • лагічнае абгрунтаванне і ўнутраны кансенсус (як узаемасувязь схільнасцей і здольнасцей чалавека з патрабаваннямі прафесіі);
  • маральнае абгрунтаванне задумы (калі матывы прафесіі адносяцца да зместу дзейнасці);
  • узгадненне плана з патрэбамі рынку працы.

 

 

ЭТАПЫ ФАРМІРАВАННЯ ПРАФФІЙНАЙ ПЛАН

Складаючы асабісты прафесійны план, неабходна:

  • вызначыць, які від дзейнасці вас цікавіць; прааналізаваць, у якой ступені выражана схільнасць да працы ў сферах «чалавек-прырода», «чалавек-тэхніка», «чалавек-чалавек», «чалавек-знакавая сістэма», «чалавек-мастацкі вобраз»; скласці формулу зацікаўленай прафесіі;
  • даведацца, якія прафесіі патрэбны на рынку працы, у горадзе, раёне, дзе вы жывяце;
  • параўнаць атрыманыя дадзеныя і зрабіць выснову, у якой сферы прафесійнай дзейнасці вы маглі б працаваць;
  • знаёміцца ​​з зацікаўленымі прафесіямі, гутарыць з іх прадстаўнікамі, карыстацца прафесіяграмамі, спецыяльнай літаратурай; пракансультавацца з бацькамі; пракансультавацца з лекарам;
  • узгадняць свае індывідуальныя асаблівасці з патрабаваннямі абранай прафесіі;
  • даведацца змест зацікаўленай прафесіі, умовы працы, перспектывы прафесійнага росту;
  • азнаёміцца ​​з магчымымі шляхамі павышэння кваліфікацыі; наведаць установы адукацыі на «Дні адчыненых дзвярэй».

 

Прынцыпы, якімі павінен кіраваць мужчына,

ВЫБАР ПРАФЕСІІ

ПРЫНЦЫП Свядомасці. Чалавек, які правільна распазнае:

  • · Чаго ён хоча (рэалізацыя сваіх мэтаў, жыццёвых планаў, ідэалаў, памкненняў, каштоўнасных арыентацый);
  • · Што гэта (веданне яго асабістых і фізічных асаблівасцяў);
  • · Што ён можа (ведаючы яго схільнасці, здольнасці, дар);
  • · Што ад яго патрабуе працы і працоўны калектыў.

ПРЫНЦЫП СУПРАЦОЎНІЦТВА. Абраная прафесія павінна адпавядаць (адпавядаць) інтарэсам, схільнасцям, здольнасцям, стану здароўя чалавека і непасрэдным патрэбам грамадства ў кадрах.

ПРЫНЦЫП ДЗЕЙНАСЦІ. Прафесію трэба актыўна шукаць. У гэтым вялікую ролю закліканы адыграць: практычныя рэпетыцыі ў гуртках, секцыях, на факультатывах; чытанне літаратуры, экскурсіі, сустрэчы са спецыялістамі, наведванне ўстаноў адукацыі ў «Дні адчыненых дзвярэй», самазварот да псіхолага або прафесійнага кансультанта.

ПРЫНЦЫП РАЗВІЦЦЯ. Адлюстроўвае думку аб неабходнасці развіваць у сабе такія якасці, якія неабходныя для любой прафесіі. Гэта псіхічныя працэсы (мысленне, памяць, увага) і наступныя рысы характару: працавітасць, сумленнасць, настойлівасць, арганізаванасць, працаздольнасць, самарашучасць, ініцыятыўнасць, спрыт, здольнасць цярпець.

 

ПАМЫЛКІ І СКЛАДНАСЦІ ПРЫ ВЫБАРЫ ПРАФЕСІІ

1. НЕВЯДОМЫЯ ПРАВІЛЫ ВЫБОРУ ПРАФЕСІІ:

  • падбор прафесій для кампаніі;
  • перанос адносін да чалавека да прафесіі;
  • атаясамленне прадмета з прафесіяй;
  • непасрэдная арыентацыя на прафесію высокай кваліфікацыі;
  • невызначэнне шляху атрымання прафесіі.

2. НЕВЯДОМАЕ САМАСЯ:

  • няведанне або недаацэнка сваіх фізічных характарыстык;
  • няведанне або недаацэнка сваіх псіхалагічных асаблівасцяў;
  • несумяшчальнасць сваіх здольнасцей з патрабаваннямі прафесіі.

3. НЕВЯДНЫ СВЕТ ПРАФЕСІЙ:

  • цяга толькі да замежнага боку прафесіі;
  • прадузятае стаўленне да прэстыжу прафесіі;
  • няведанне патрабаванняў прафесіі да чалавека;
  • устарэлыя ўяўленні аб характары і ўмовах працы канкрэтнай прафесіі.

 

Прафесійная ўласнасць

Адрозніваюць наступныя ступені прафесійнай прыдатнасці:

1. Несумяшчальнасць.Гэта можа быць часовым або практычна невыносным. Пра гэта кажуць у тых выпадках, калі назіраюцца адхіленні ў стане здароўя, несумяшчальныя з працай. Пры гэтым зусім неабавязкова, што чалавек не можа працаваць, і што праца па гэтай прафесіі можа пагоршыць стан чалавека. Супрацьпаказанні не толькі медыцынскія, але і псіхалагічныя: тыя ці іншыя ўстойлівыя асабістыя якасці будуць перашкаджаць авалодаць пэўнай прафесіяй.
2. Узрост.Ён характарызуецца тым, што няма супрацьпаказанняў, але і відавочных паказанняў няма. Іначэ кажа, ні за, ні супраць. «Вы можаце выбраць гэтую прафесію. Не выключана, што вы станеце добрым работнікам». Прыкладна такімі словамі можна ахарактарызаваць гэтую ступень прафесійнай прыдатнасці.
3. Перапіска.Няма супрацьпаказанняў і ёсць асобныя якасці, якія адпавядаюць патрабаванням прафесіі. Напрыклад, выяўленая цікавасць да пэўных прадметаў працы (тэхніка, прырода, людзі, мастацтва) або паспяховы вопыт у гэтай сферы. Гэта не выключае адпаведнасці іншым прафесіям. «Вы можаце выбраць гэтую прафесію. І цалкам верагодна, што вы будзеце добрым работнікам».
4. Выклік.Гэта самы высокі ўзровень прафесійнай прыдатнасці. Ён характарызуецца тым, што ва ўсіх яго элементах яго структура з'яўляецца яскравым сведчаннем адпаведнасці чалавека патрабаванням абранага віду працы. Гаворка ідзе па прыкметах таго, што чалавек вылучаецца сярод сваіх аднагодкаў, якія знаходзяцца ў роўных умовах навучання і развіцця. «У гэтай сферы працы вы будзеце самымі патрэбнымі людзьмі». Для таго, каб адкрыць прызыў, важна смела «спрабаваць» сябе ў самых розных прафесіях, неабходна практычна праверыць свае сілы ў розных відах працы.

 

ШТО ТРЭБА ВЕДАЦЬ АБ УСТАНОВЕ АДУКАЦЫІ

Пры магчымасці абраную прафесію можна атрымаць у некалькіх навучальных установах. У такім выпадку ўзнікае праблема з выбарам навучальнай установы. Правільны выбар можна зрабіць, даведацца ўсё пра гэтыя навучальныя ўстановы.

Збіраючы інфармацыю аб установе адукацыі, неабходна атрымаць адказы на наступныя пытанні:

  • Які ўзровень адукацыі дазваляе атрымаць навучальную ўстанову (прафесійна-тэхнічную, сярэдне-спецыяльную, вышэйшую)?
  • Па якіх спецыяльнасцях і спецыялізацыях ажыццяўляецца прафесійная падрыхтоўка?
  • Якая кваліфікацыя прысвойваецца па заканчэнні навучальнай установы?
  • Якія формы навучання прадугледжаны (штодзённая, вячэрняя, завочная)? Платнае або бясплатнае навучанне? Памер аплаты?
  • Якія патрабаванні прад'яўляюцца да атрымальніка (узрост, стан здароўя, падлогу, узровень адукацыі)?
  • Які парадак паступлення ва ўстанову адукацыі (тэрміны падачы дакументаў, тэрміны здачы экзаменаў, ільготы)?
  • Якая працягласць навучання?
  • Ці дапамагае ўстанова адукацыі выпускнікам у працы?
  • Ці ёсць падрыхтоўчыя курсы. Калі пачынаюць працаваць і якая аплата?
  • Калі ва ўстанове адукацыі пройдуць «Дні адчыненых дзвярэй»?
  • Адрас навучальнай установы і яе поўная назва?



Плануючы сваю прафесійную кар'еру, карысна адказаць на наступныя пытанні:

  • Ад якіх навыкаў і ўменняў вы атрымліваеце найбольшае задавальненне?
  • Якія вашы асноўныя інтарэсы і любімыя заняткі?
  • Якія навучальныя прадметы вам падабаюцца?
  • Што б вы хацелі рабіць кожны дзень на працягу 8 гадзін у год?
  • Аб якой працы вы марыце?
  • Як вы ўяўляеце сваю прафесію праз 10 гадоў?
  • Якая праца была б ідэальнай для вас? Апішыце яго як мага больш. Уявіце сябе ў гэтай працы, з кім працуеце, як бавіце час?
  • Якія вашы крытэрыі пры выбары прафесіі? (абавязковы і пажаданы)
  • Якія вашы моцныя бакі і навыкі больш за ўсё дазваляюць лічыць сябе прыдатным для працы, якая здаецца вам ідэальнай?
  • Якія прабелы ў сваіх ведах і навыках вам трэба ліквідаваць, каб атрымаць ідэальную для вас працу?
  • Калі праца ідэальна падыходзіць для вас у рэжыме рэальнага часу, якую працу вы маглі б выканаць, каб рухацца ў абраным кірунку?
  • З кім можна пракансультавацца, каб атрымаць карысную інфармацыю для планавання кар'еры?
  • І, нарэшце, запішыце свае бліжэйшыя і доўгатэрміновыя мэты ў галіне здабычы кар'ераў і дзейнічайце.

О вступительной кампании в учреждения профессионально-технического, среднего специального и высшего образования

разгарнуць » / « згарнуць