Гісторыя і традыцыі выхаваўчай работы - СШ 2 г.Каменца
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Гісторыя і традыцыі выхаваўчай работы

У тлумачальных слоўніках розных аўтараў слова «традыцыя» азначае прыкладна адно і тое ж: гістарычна складаныя і перададзеныя з пакалення ў пакаленне звычкі, нормы паводзін, погляды, упарадкаваны парадак і г.д. Школьныя традыцыі трэба разглядаць як «звычайнасць, парадак, правілы паводзін, трывала замацаваныя ў школе, давераныя калектыву, якія перадаюцца з пакалення ў пакаленне».

Школьныя традыцыі — гэта, перш за ўсё, такія звычаі, якія падтрымліваюцца калектывам. Нейкая з'ява ў школе можа набыць традыцыйны характар ​​толькі тады, калі атрымае падтрымку ад школьнікаў, калі яны паклапоцяцца пра гэта, каб не ўзялі рэцэпт зверху, і па жаданні калектыву, калі яны не падабаўся , эпізадычны характар, і набыў свой пэўны, усталяваны выгляд. Традыцыйна прызнаецца толькі такая падзея, якая перыядычна паўтараецца, ці носіць бытавы характар.

Кожная традыцыя мае сваё мінулае, сваю гісторыю. Захаванне школьных традыцый цалкам немагчыма, калі новае пакаленне школьнікаў не падтрымае тыя пачаткі, якія наведвалі старшакласнікі. Адной з прыкмет, якія характарызуюцца школьнымі традыцыямі, з’яўляецца наяўнасць у іх устояных форм, прычым, як правіла, яркіх, насычаных формаў. Маладая, толькі тая традыцыя, якая нараджаецца ў першую чаргу, не вельмі цікавая з боку формы, але ў далейшым трэба збіраць такія малюнкі, якія ўпрыгожваюць яе, робяць прывабнай для школьнікаў. Эмацыянальнае ўздзеянне традыцый узмацняецца тым, што яны прыцягваюць дзяцей не толькі сваім зместам, але і арыгінальнай формай. Значнасць і неабходнасць школьных традыцый выяўляецца і ў тым, што яны адлюстроўваюць сацыяльную накіраванасць навучальнай установы.

К. Д. Ушынскі лічыў, што выхаванне — не ўкаранёная традыцыя, нельга выхаваць моцныя характары. Існуюць розныя віды традыцый, у кожнай з якіх пастаўлены канкрэтныя выхаваўчыя мэты. Асноўныя з іх — школьныя традыцыі і традыцыі пярвічнага калектыву. Школьныя традыцыі спрыяюць згуртаванасці класных калектываў, выключаюць разнастайнасць вучняў розных класаў, а таксама выхоўваюць пачуццё гонару за свой калектыў, упэўненасць у яго сілах, павагу да грамадскай думкі.

У нашай школе назапашана шмат карысных і добрых традыцый, у тым ліку тых, якія даўно і вельмі важныя і спрыяюць сучаснасці.

На працягу многіх гадоў наша школа выхоўвае сваю выхаваўчую дзейнасць па наступных напрамках:

  • Выхаванне каштоўнасных адносін да вучэбнай дзейнасці, ведаў;
  • Выхаванне грамадзянскасці, патрыятызму, павагі да правоў, свабод і абавязкаў чалавека;
  • Выхаванне працавітасці, творчых адносін да вучобы, працы, жыцця;
  • Выхаванне каштоўнасных адносін да здароўя і здаровага вобраза жыцця;
  • Выхаванне маральных пачуццяў і этычнай свядомасці;
  • Выхаванне каштоўнасных адносін да прыроды, навакольнага асяроддзя;
  • Выхаванне каштоўнасных адносін да прыгожага, фарміраванне ўяўленняў аб эстэтычных ідэалах і каштоўнасцях.

Пры рэалізацыі гэтых школьных напрамкаў на працягу многіх гадоў развіваліся наступныя віды дзейнасці і формы дзейнасці, якія сталі традыцыйнымі ў школе, г.зн. паўтараюцца кожны год на больш высокім узроўні і з новым зместам.

Прыклады дзейнасці і формы дзейнасці

  • Атрыманне першасных прадстаўленняў аб Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, азнаямленне з дзяржаўным сімвалам - Гербам, Сцягам Рэспублікі Беларусь;
  • Знаёмства з гераічнымі старонкамі гісторыі Беларусі, жыццём выдатных людзей, якія паслужылі прыкладам дзяржаўнай службы, выканання патрыятычнай тугі, з абавязкамі грамадзяніна).
  • Знаёмства з гісторыяй і культурай Каменетчыны (у працэсе сустрэчы сустрэча са знакамітымі землякамі, прагляд фільмаў, творчыя конкурсы, фестывалі, святы, экскурсіі па помніках горада і раёна).
  • Знаёмства з важнейшымі падзеямі гісторыі нашай краіны, зместам і значэннем дзяржаўных свят (у працэсе гутарак, правядзення класных гадзін, прагляду навучальных фільмаў, удзелу ў падрыхтоўцы і правядзенні мерапрыемстваў, свят, мерапрыемстваў).
  • Знаёмства з дзейнасцю грамадскіх арганізацый патрыятычнай і грамадзянскай накіраванасці, дзіцячых і маладзёжных арганізацый (у працэсе актыўнага ўдзелу ў сацыяльных праектах і мерапрыемствах, якія праводзяцца дзіцячымі і маладзёжнымі арганізацыямі).
  • Удзел у валанцёрскіх акцыях, узаемадзеянне з ЦКРОіР у Каменску, ТТСОН, КРСНЦ.
  • Духоўна-нравственное воспитание через воспитание милосердии, талерантности (у працэсе беседы, тэматычных класных гадзін, арганізацыі сустрэчы з праваслаўнымі свяшчэннікамі Цэрквы прэподобнага Сімеона столпніка г.Каменца ў рамках рэалізацыі Праграмы супрацоўніцтва паміж Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь з Беларускай праваслаўнай царквы)
  • Арганізацыя сустрэчы з выпускнікамі школ, студэнтамі ВНУ, СумДУ Рэспублікі Беларусь і блізкага і далёкага замежжа.

 

Такім чынам, у сістэме выхаваўчай работы школы існуюць важныя традыцыі, якія дапамагаюць вылучыць асноўныя этапы школьнага жыцця:

  • Правядзенне ўрачыстых мерапрыемстваў да Дня ведаў і Апошняга званка.
  • Правядзенне мерапрыемстваў, устаноўленых у календары дзяржаўных свят, свят, свят і памінальных дат Рэспублікі Беларусьь(Дзень беларускага пісьменства, Дзень старых, Дзень настаўніка, Дзень маці, Дзень барацьбы з табакурэнем, Сусветны дзень барацьбы са СНІДам, Дзень інвалідаў, Дзень правоў чалавека, Новы год, Дзень беларускай моладзі, Дзень беларускай навукі інтэрнацыяналістаў, Дзень абаронцы Айчыны, Міжнародны жаночы дзень, Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, Дзень яднання народаў Беларусі і Расіі, Сусветны дзень здароўя, Дзень Перамогі, Дзень Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь. Беларусь, сем рэспублік Беларусі і дзяржавы, Дзень Незалежнасці Рэспублікі Беларусь).
  • Правядзенне тэматычных месячніка, дэкады, тыдня, асвячоных:

Дзень маці (кастрычнік);

Штомесячная СРБ і прафілактыка шкодных залежнасцяў (лістапад);

Штомесячная (дэкада) прафарыентацыя (студзень-люты);

Месяц (дэкада) грамадзянска-патрыятычных спраў (люты);

Дазор памяці (травень).

  • Правядзенне акцый міласэрнасці«Рука дапамогі», «Ад сэрца да сэрца», «Рука ў руцэ», «Міласэрнасць-шматпакутная».
  • Правядзенне працоўных мерапрыемстваў«Чысты двор» (уборка тэрыторыі школы і парка Перамогі), «Папяровы бум» (збор макулатуры), «Чысты лес» (уборка тэрыторыі Мурынскага лясніцтва), «Памятаем... Не забудзем . ..» (уборка тэрыторыі) помнік воінам і мірным жыхарам прускага лесу).
  • Прэзентацыя падарункавых выданняў "Я - грамадзянін Рэспублікі Беларусь"вучыцца, дасягнуўшы 14-годдзя (у рамках святочных мерапрыемстваў).
  • Правядзенне прадметных тыдняў.
  • «Падарожжа ў сярэднюю школу»(арганізацыя экскурсій чацвёртакласнікаў па школе, знаёмства з кабінетамі і настаўнікамі з прадметамі).
  • Хвіліна славы 5 класа "Знаёмцеся - гэта мы!"(праграма падрыхтавана і прадстаўляе пяцікласнікаў пры пераходзе на ІІ ступень навучання).
  • Сустрэча «Пра студэнцкае жыццё з першых уст»(Сустрэчы вучняў 10-11 класаў з нядаўнімі выпускнікамі школ, студэнтамі ВНУ і СумДУ).
  • Правядзенне мерапрыемстваў рознай накіраванасці ў рамках шостага школьнага дня.
  • Узнагароджанне вучняў школ да канца года«За выдатную вучобу і ўзорныя паводзіны», «За актыўны ўдзел у грамадскім жыцці школы», «За актыўны ўдзел у спартыўным жыцці школы».Фарміраванне насаджэнняў«Выдатнікі» і «Спартыўны гонар школ».
  • «Пасланне ў будучыню»выпускнікі школы

 

Мы імкнемся да таго, каб у нашай школе панаваў дух павагі, шчырасці, даверу, дабрыні, творчасці, клопату і любові. У гэтай атмасферы ён змог вырасціць гарманічна развітую асобу, любячы сваю радзіму, беражліва прыналежны да традыцый свайго народа, прызнаючы прыярытэт агульных каштоўнасцяў, жыцця і здароўя.

Хочацца верыць, што наша школа сее ў душах дзяцей дабро, чалавечнасць, далікатнасць, дабрыню, становіцца для школьнікаў «выхоўваць добрыя пачуцці». А нашы дзеці вырастуць дастойнымі грамадзянамі сваёй краіны, якія будуць ганарыцца тым, што з'яўляюцца выпускнікамі ЗША №2. Камень.