ПАЗІЦЫЯ
аб рэсурсным цэнтры дзяржаўнай установы адукацыі «Сярэдняя школа №2 г. Каменза "па прадметах "Гісторыя і грамадазнаўства"
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Дзеючае становішча рэсурснага цэнтра па вучэбным прадмеце «Гісторыя і грамадазнаўства» (далей - Палажэнне) вызначае мэту, задачы, умовы і парадак арганізацыі дзейнасці, напрамкі работы, структуру рэсурснага цэнтра дзяржавы. установа. Каменза »(далей - рэсурсны цэнтр).
1.2. Рэсурсны цэнтр па вучэбным прадмеце «Гісторыя і грамадазнаўства» - структурнае падраздзяленне ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі, дзе з мэтай іх эфектыўнай педагагічнай работы сканцэнтраваны матэрыяльна-тэхнічныя, педагагічныя і інфармацыйныя рэсурсы.
1.3. Дадзенае Палажэнне распрацавана ў адпаведнасці з п.17, п.22 «Палажэння аб агульнай сярэдняй адукацыі», зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 г., 283.
1.4. Згодна з крытэрыямі, у адпаведнасці з якімі працуе рэсурсны цэнтр:
- ажыццяўленне ўстановай вучэбна-метадычнага, арганізацыйнага, інфармацыйнага, кансультацыйнага забеспячэння выкладчыкаў устаноў адукацыі па вучэбным прадмеце «Гісторыя і грамадазнаўства»;
- эфектыўнае выкарыстанне педагогамі ўстаноў адукацыі Камянецкага раёна сучасных устаноў адукацыі, у тым ліку інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе;
- наяўныя ва ўстанове кадравыя, метадычныя, матэрыяльна-тэхнічныя, інфармацыйныя і іншыя рэсурсы і ўмовы, якія дазваляюць ёй выконваць функцыі рэсурснага цэнтра;
- касавая нарматыўная дакументацыя, якая забяспечвае дзейнасць цэнтра.
1.4. У сваёй дзейнасці рэсурсны цэнтр кіруецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі, упраўлення адукацыі Брэсцкага аблвыканкама, аддзела адукацыі, спорту і турызму Камянецкага райвыканкама і Настоя.
1.5. Рэсурсны цэнтр не з'яўляецца юрыдычнай асобай.
ГЛАВА 2
МЭТЫ І ПРЫЗНАВАННЕ РЭСУРСНАГА ЦЕНТРА
2.1. Асноўнай мэтай дзейнасці рэсурснага цэнтра з'яўляецца: - размеркаванне перспектыўнай педагагічнай работы, накіраванай на вырашэнне прыярытэтных задач развіцця сістэмы адукацыі; - арганізацыя ўзаемадзеяння ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу, садзейнічанне індывідуальнаму развіццю і творчаму росту навучэнцаў, а таксама прафесійнаму росту педагогаў.
2.2. Задачы рэсурснага цэнтра:
- Павышэнне патэнцыялу выкладання вучэбнага прадмета «Гісторыя і грамадазнаўства» ва ўстановах адукацыі Камянецкага раёна шляхам разліку канцэнтрацыі матэрыяльна-тэхнічных, педагагічных, інтэлектуальных, інфармацыйных рэсурсаў;
- арганізацыйна-метадычнае, навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій і арганізацыі вучэбна-даследчай дзейнасці;
- Кансультаванне педагагічных работнікаў устаноў адукацыі Камянецкага раёна, аказанне ім інфармацыйна-метадычнай падтрымкі па актуальных пытаннях навучання.
- распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту;
- стварэнне ўмоў для развіцця пазнавальнай і творчай актыўнасці вучняў (веды даследчай, праектнай дзейнасці);
- арганізацыя работы з высокаматываванымі навучэнцамі.
ГЛАВА 3
АСНОЎНЫЯ НАПРЭКАННІ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА ЦЕНТРА
Рэсурсны цэнтр ажыццяўляе наступныя віды дзейнасці:
- арганізацыя і правядзенне школьных, раённых метадычных мерапрыемстваў;
- арганізацыя метадычных кансультацый, семінараў, майстар-класаў па актуальных пытаннях выкладання;
- удзел у навукова-практычных канферэнцыях студэнтаў і выкладчыкаў;
- планаванне і арганізацыя пазакласнай работы па прадмеце;
- Стварэнне медыятэк па вучэбным прадмеце «Гісторыя і грамадазнаўства»;
- распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту;
- арганізацыя і правядзенне факультатыўных і стымулюючых мерапрыемстваў для навучэнцаў;
- аказанне дапамогі педагогам раёна ў працэсе іх падрыхтоўкі да атэстацыі;
- арганізацыя і правядзенне школьнага этапу прадметных алімпіяд для высокаматываваных вучняў;
- арганізацыя работы з вучнямі па вучэбным прадмеце «Гісторыя і грамадазнаўства» пры падрыхтоўцы да ЦТ, РТ, алімпіяд, турніраў.
ГЛАВА 4
СТРУКТУРА РЭСУРСНАГА ЦЕНТРА. РУКАВОДСТВА
4.1. Работа рэсурснага цэнтра ажыццяўляецца па напрамках, вызначаных дзеючай пасадай.
4.2. Структура рэсурснага цэнтра вызначаецца ўстановай адукацыі самастойна.
4.3. Кіраўніцтва бягучай дзейнасцю рэсурснага цэнтра ажыццяўляе кіраўнік, прызначаны на пасаду і вызвалены ад пасады загадам дырэктара ўстановы адукацыі, на базе якой дзейнічае рэсурсны цэнтр.
4.4. Агульны кантроль і кіраўніцтва ўсёй дзейнасцю рэсурснага цэнтра ажыццяўляе дырэктар установы адукацыі, кіраўнік рэсурснага цэнтра.
4.5. Кіраўнік рэсурснага цэнтра:
- ажыццяўляе кіраўніцтва дзейнасцю ў адпаведнасці з пастаўленай мэтай і задачамі, нясе адказнасць за выкананне плана работы;
- праводзіць арганізацыйную работу з сацыяльнымі партнёрамі, падтрымлівае сувязь з бацькоўскай супольнасцю, распаўсюджвае інфармацыю аб дзейнасці рэсурснага цэнтра праз сайт установы адукацыі;
- вядзе да неабходнай дакументацыі.
ГЛАВА 5
АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА ЦЕНТРА
5.1. Для выканання работ, задач, звязаных з установай адукацыі функцый рэсурснага цэнтра, кіраўнік установы мае права ўскладаць на работнікаў устаноў адукацыі з іх згоды дадатковыя абавязкі і абавязкі Рэспублікі Казахстан. .
5.2. Установа адукацыі ва ўсіх арганізацыях развіцця функцый рэсурснага цэнтра самастойна распрацоўвае і прымае неабходныя лакальныя акты, якія не супярэчаць дзеючаму заканадаўству, Статуту ўстановы адукацыі і сучаснаму.
5.3. Ва ўстанове адукацыі са статусам рэсурснага цэнтра павінна быць наступная дакументацыя:
- Палажэнне аб рэсурсным цэнтры;
- рэсурсны план рэсурснага цэнтра;
- загад аб адкрыцці і размеркаванні абавязкаў па рабоце рэсурснага цэнтра;
-метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотарэпартажы і іншыя матэрыялы, створаныя ў рамках рэсурснага цэнтра;
- справаздачы аб праведзенай рабоце, аб змесце работы рэсурснага цэнтра.
5.4. Дырэктар установы адукацыі, які мае рэсурсны цэнтр, права ўносіць у аддзел адукацыі, спорту і турызму Камянецкага райвыканкама прапановы па прасоўванні (абвяшчэнне падзякі, узнагароджанне дыпломамі і інш.) педагагічных кадраў.
5.5. Рэсурсны цэнтр мае права ўносіць змены ў план работы ў адпаведнасці з заяўкамі, якія паступілі ад устаноў агульнай сярэдняй адукацыі раёна.
5.6. Псіхалагічная служба ўстановы суправаджаецца псіхолага-педагагічным забеспячэннем работы рэсурснага цэнтра.
5.7. Дзейнасць рэсурснага цэнтра можа быць спынена ў выпадку неналежнага выканання прынятых навукова-метадычных функцый, адсутнасці належнай запатрабаванасці педагагічнай грамадскасці, зместу рэалізацыі існуючага кантэнту.
5.8. Падставай для спынення дзейнасці рэсурснага цэнтра з'яўляецца загад дырэктара школы.
ГЛАВА 6
МАТЭРЫЯЛЬНА-ТЭХНІЧНАЯ БЕЗПЕКА. ФІНАНСАВАННЕ
6.1. Матэрыяльна-тэхнічную базу рэсурснага цэнтра складаюць вучэбнае абсталяванне, інструменты, падручнікі, аўдыявізуальныя дапаможнікі, інтэрактыўная дошка, камп’ютар медыяпраектар, іншая маёмасць, неабходны працэс для рэалізацыі.
6.2. Матэрыяльна-тэхнічнае і фінансавае забеспячэнне ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, якія выдзяляюцца дзяржаўнай установе адукацыі «Сярэдняя школа №2 года. Каменза», а таксама іншыя крыніцы фінансавання, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
ГЛАВА 7
ВЫКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
7.1. Дапаўненні і змены ў дзеючае Палажэнне ўносяцца дырэктарам установы адукацыі, на базе якога па ўзгадненні з аддзелам адукацыі, спорту і турызму Камянецкага райвыканкама функцыянуе рэсурсны цэнтр.
7.2. Ліквідацыю рэсурснага цэнтра праводзіць дырэктар школы па ўзгадненні з аддзелам адукацыі, спорту і турызму Камянецкага райвыканкама.
Разгледжаны на нарадзе
метадычны савет.
разгарнуць » / « згарнуць